Deklaracja dostępności dotycząca świadczonych usług na potrzeby użytkowników o zróżnicowanych wymaganiach dostępności
Time S.A. zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnieniu spełnienia wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze (dalej: „Ustawa”) wdrażającej Europejski Akt o Dostępności – EAA oraz zgodnie z wytycznymi WCAG 2.1 na poziomie AA.
Naszym celem jest umożliwienie wszystkim użytkownikom - w tym osobom z niepełnosprawnościami - pełnego i równego dostępu do oferowanych usług.
Time S.A. dąży do ciągłego doskonalenia dostępności swoich usług i produktów. Współpracujemy z ekspertami do spraw dostępności oraz użytkownikami końcowymi w celu identyfikowania i eliminowania barier.
Podmiot odpowiedzialny za świadczenie usług:
TIME SPÓŁKA AKCYJNA z siedzibą w Warszawie (04-190) przy ul. Jubilerska 10, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000295857, NIP: 526-10-04-620, REGON: 010750727, kapitał zakładowy w całości wpłacony w wysokości 19 366 667, 00 zł,
Deklaracja dostępności dotyczy strony www.vivelo.pl (dalej: „Serwis internetowy” lub „Strona internetowa”)
Data publikacji deklaracji: 27.06.2025
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 27.06.2025
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Accessibility Checker oraz testy manualne
Stan dostępności cyfrowej:
Serwis internetowy jest częściowo zgodny z wytycznymi WCAG 2.1. poziomu AA, wskazujemy Ci zakres niezgodności:
Niedostępne treści:
W ramach przeglądu dostępności serwisu zidentyfikowano poniższe obszary wymagające poprawy, aby spełniać wymagania WCAG 2.1 na poziomie AA:
Brak etykiet (labeli) przy formularzach
W wielu miejscach brak widocznych lub ukrytych etykiet opisujących pola formularzy (np. wyszukiwarki, filtrowania, paginacji, formularze kontaktowe).
Brak tekstów alternatywnych przy ikonach i obrazkach
Niektóre linki graficzne (np. social media, ikony informacyjne) nie zawierają opisów możliwych do odczytania przez czytniki ekranu.
Problemy z kontrastem kolorystycznym tekstów i przycisków
Liczne elementy tekstowe, w tym przyciski, linki i etykiety, posiadają zbyt niski kontrast w stosunku do tła, co utrudnia ich odczytanie.
Zbyt mała wielkość czcionki
W kilku miejscach witryny zastosowano tekst o zbyt małej wielkości, co utrudnia jego percepcję.
Brak ukrytych treści przy ikonach-linkach
Linki reprezentowane tylko ikonami nie posiadają opisów dostępnych dla czytników ekranu.
Niewystarczająca obsługa opisów treści
W niektórych sekcjach brak opisu tekstowego, który można by edytować i udostępnić dla użytkowników korzystających z technologii asystujących.
Oznaczanie aktywnych okien popup
Aktywne okna modalne (pop-upy) nie zawierają atrybutów aria-modal="true" oraz role="dialog".
Brak ukrytych linków pomijających bloki w menu
Strona nie pozwala użytkownikom (korzystającym z klawiatury lub czytników ekranu) na pominięcie powtarzalnych bloków treści (np. menu, nagłówek) i przejście bezpośrednio do głównej zawartości strony.
Brak atrybutu "button" dla elementów udających przyciski
Elementy, które wizualnie działają jak przyciski (np. span, div, a), nie są oznaczone jako <button>.
Brak znaczania elementów wizualnie wyglądających jak nagłówki
Elementy, które wizualnie pełnią funkcję nagłówków, nie są oznaczone tagami <h1> do <h6> i atrybutem role="heading".
Linki nie zawierają tekstu opisującego cel
Puste linki służą tylko do owijania elementów układu i nie mają opisu dostępnego tylko dla czytników ekranu lub atrybutu aria-label.
Niewłaściwa konfiguracja viewportu
Meta tag viewportu nie pozwala osobom niedowidzącym na co najmniej dwukrotne powiększanie strony.
Brak atrybutów dla ikon i obrazków SVG
Ikony fontowe, SVG lub obrazy używane jako elementy ozdobne, separatory lub gdy ich cel jest już opisany przez inną treść, nie zawierają atrybutu role="presentation" lub role="none".
Brak atrybutów dla elementów rozwijanego menu
Elementy menu, które mają rozwijane podmenu, nie zawierają atrybut aria-expanded ustawiony na "false" domyślnie, który zmienia się na "true" po otwarciu podmenu, i z powrotem na "false", gdy jest zamknięte.
Brak wyróżnienia elementu z focusem
Interaktywne elementy, które są nawigowane za pomocą klawiatury, nie są otoczone widoczną ramką lub innym wskaźnikiem wizualnym, gdy są w fokusie.
Brak dostępności elementów interaktywnych z poziomu klawiatury
Nie wszystkie elementy interaktywne, takie jak linki, przyciski i pola formularzy, są dostępne za pomocą klawiatury.
Brak atrybutu elementu nadrzędnego breadcrumbs
Element nadrzędny breadcrumbs nie zawiera atrybutu role="navigation" i atrybut "aria-label", aby opisać jego funkcjonalność.
Brak oznaczanie menu dropdown
Elementy menu, które rozwijają się do menu dropdown, nie mają atrybutu aria-haspopup="true".
Brak oznaczanie stanu menu dropdown
Elementy menu, które rozwijają się do menu dropdown, nie mają atrybuty aria-expanded, który domyślnie jest ustawiony na "false", a po otwarciu dropdownu zmienia się na "true".
Brak nagłówka H1 na niektórych stronach
Nie każda strona zawiera dokładnie jeden nagłówek <h1>, który jasno i zwięźle opisuje główny temat strony.
Brak poprawnej hierarchii nagłówków
Poziomy nagłówków czasem są pomijane i nie zachowują spójnej hierarchii.
Brak oznaczania wizualnego usuniętych tekstów
Teksty, które są wizualnie usunięte (np. poprzednia cena na produktach w promocji), nie zawierają atrybutu aria-label lub tekst dostępny tylko dla czytników ekranu, który informuje, że tekst jest usunięty lub nieaktualny.
W ramach realizacji polityki dostępności wdrożono:
- Tag HTML identyfikujący język witryny
- Odpowiednie odstępy między fontami
- Odpowiednie rozmiary fontów
- Użyto semantycznych znaczników HTML5 poprawiających dostępność
- Znacznik title w sekcji head opisuje zawartość strony
- Wszystkie formularze posiadają przyciski akcyjne
- Menu jest oznaczone obszarem nawigacyjnym
- Ukryte elementy są widoczne dla czytników
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej Strony internetowej możesz zgłosić:
- wysłać wiadomość e-mail na adres: [email protected]
- zadzwonić pod numer: +48 22 51 59 001
- adres korespondencyjny: TIME S.A., ul. Jubilerska 10, 04-190 Warszawa
Twoje prawa związane z zapewnieniem dostępności:
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów składając skargę:
- na piśmie - bezpośrednio w naszej siedzibie (ul. Jubilerska 10, 04-190 Warszawa) lub listownie na adres korespondencyjny: Time S.A. ul. Jubilerska 10, 04-190 Warszawa
- ustnie – telefonicznie na numer: +48 22 51 59 001
- za pośrednictwem poczty elektronicznej: [email protected]
Zgłaszając skargę na niezapewnienie wymagań dostępności przez produkt lub usługę proszę podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- adres do korespondencji, adres e-mail lub numer telefonu wraz ze wskazaniem preferowanego sposobu kontaktu z Tobą,
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść, lub produktu, którego dotyczy skarga,
- opis na czym polega problem, wskaż Twoje żądanie co do wymagalnej dostępności, której nie spełnia usługa lub produkt,
- możesz również wskazać preferowany przez Ciebie sposób zapewnienia spełnienia wymagania dostępności przez produkt lub usługę.
Pamiętaj, że skarga, która nie będzie zawierała informacji określonych w pkt. 1-4 powyżej, pozostanie bez rozpatrzenia.
Na Twoją skargę odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 30 dni od jej otrzymania. Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki z uwagi na szczególnie skomplikowany przypadek, poinformujemy Cię o tym w ciągu 30 dni od otrzymania skargi. W tej informacji podamy nowy termin rozpatrzenia skargi i udzielenia odpowiedzi. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 60 dni od dnia otrzymania skargi. Jeżeli, nie dotrzymamy wyżej wskazanych terminów, skarga będzie uważana za rozpatrzona zgodnie z Twoim żądaniem.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
W przypadku uwzględnienia skargi zrealizujemy żądanie w terminie nie dłuższym niż 6 miesięcy od dnia udzielenia Ci odpowiedzi, zaś w przypadku niedotrzymania terminów na udzielenie odpowiedź na skargę żądanie zostanie zrealizowane w terminie nie dłuższym niż 6 miesięcy od dnia otrzymania skargi.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twoją skargę o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć zawiadomienie do Prezesa Zarządu PFRON, zgodnie z art. 67 Ustawy. Zawiadomienie masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Uwagi końcowe
Niniejsza deklaracja będzie aktualizowana w przypadku wprowadzenia zmian mających wpływ na dostępność produktów lub usług.