Deklaracja dostępności dotycząca świadczonych usług na potrzeby użytkowników o zróżnicowanych wymaganiach dostępności 

Time S.A. zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnieniu spełnienia wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze (dalej: „Ustawa”) wdrażającej Europejski Akt o Dostępności – EAA oraz zgodnie z wytycznymi WCAG 2.1 na poziomie AA. 

Naszym celem jest umożliwienie wszystkim użytkownikom - w tym osobom z niepełnosprawnościami - pełnego i równego dostępu do oferowanych usług.   

Time S.A. dąży do ciągłego doskonalenia dostępności swoich usług i produktów. Współpracujemy z ekspertami do spraw dostępności oraz użytkownikami końcowymi w celu identyfikowania i eliminowania barier.  

Podmiot odpowiedzialny za świadczenie usług:  

TIME SPÓŁKA AKCYJNA z siedzibą w Warszawie (04-190) przy ul. Jubilerska 10, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000295857, NIP: 526-10-04-620, REGON: 010750727, kapitał zakładowy w całości wpłacony w wysokości 19 366 667, 00 zł,   

Deklaracja dostępności dotyczy strony www.vivelo.pl (dalej: „Serwis internetowy” lub „Strona internetowa”) 

Data publikacji deklaracji: 27.06.2025 

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 27.06.2025 

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Accessibility Checker oraz testy manualne 

 

Stan dostępności cyfrowej: 

Serwis internetowy jest częściowo zgodny z wytycznymi WCAG 2.1. poziomu AA, wskazujemy Ci zakres niezgodności: 

Niedostępne treści: 

W ramach przeglądu dostępności serwisu zidentyfikowano poniższe obszary wymagające poprawy, aby spełniać wymagania WCAG 2.1 na poziomie AA: 

Brak etykiet (labeli) przy formularzach 

W wielu miejscach brak widocznych lub ukrytych etykiet opisujących pola formularzy (np. wyszukiwarki, filtrowania, paginacji, formularze kontaktowe). 

Brak tekstów alternatywnych przy ikonach i obrazkach 

Niektóre linki graficzne (np. social media, ikony informacyjne) nie zawierają opisów możliwych do odczytania przez czytniki ekranu. 

Problemy z kontrastem kolorystycznym tekstów i przycisków 

Liczne elementy tekstowe, w tym przyciski, linki i etykiety, posiadają zbyt niski kontrast w stosunku do tła, co utrudnia ich odczytanie. 

Zbyt mała wielkość czcionki 

W kilku miejscach witryny zastosowano tekst o zbyt małej wielkości, co utrudnia jego percepcję. 

Brak ukrytych treści przy ikonach-linkach 

Linki reprezentowane tylko ikonami nie posiadają opisów dostępnych dla czytników ekranu. 

Niewystarczająca obsługa opisów treści 

W niektórych sekcjach brak opisu tekstowego, który można by edytować i udostępnić dla użytkowników korzystających z technologii asystujących. 

Oznaczanie aktywnych okien popup 

Aktywne okna modalne (pop-upy) nie zawierają atrybutów aria-modal="true" oraz role="dialog". 

Brak ukrytych linków pomijających bloki w menu 

Strona nie pozwala użytkownikom (korzystającym z klawiatury lub czytników ekranu) na pominięcie powtarzalnych bloków treści (np. menu, nagłówek) i przejście bezpośrednio do głównej zawartości strony. 

Brak atrybutu "button" dla elementów udających przyciski 

Elementy, które wizualnie działają jak przyciski (np. span, div, a), nie są oznaczone jako <button>. 

Brak znaczania elementów wizualnie wyglądających jak nagłówki 

Elementy, które wizualnie pełnią funkcję nagłówków, nie są oznaczone tagami <h1> do <h6> i atrybutem role="heading". 

Linki nie zawierają tekstu opisującego cel 

Puste linki służą tylko do owijania elementów układu i nie mają opisu dostępnego tylko dla czytników ekranu lub atrybutu aria-label. 

Niewłaściwa konfiguracja viewportu 

Meta tag viewportu nie pozwala osobom niedowidzącym na co najmniej dwukrotne powiększanie strony. 

Brak atrybutów dla ikon i obrazków SVG 

Ikony fontowe, SVG lub obrazy używane jako elementy ozdobne, separatory lub gdy ich cel jest już opisany przez inną treść, nie zawierają atrybutu role="presentation" lub role="none". 

Brak atrybutów dla elementów rozwijanego menu 

Elementy menu, które mają rozwijane podmenu, nie zawierają atrybut aria-expanded ustawiony na "false" domyślnie, który zmienia się na "true" po otwarciu podmenu, i z powrotem na "false", gdy jest zamknięte.  

Brak wyróżnienia elementu z focusem 

Interaktywne elementy, które są nawigowane za pomocą klawiatury, nie są otoczone widoczną ramką lub innym wskaźnikiem wizualnym, gdy są w fokusie. 

Brak dostępności elementów interaktywnych z poziomu klawiatury 

Nie wszystkie elementy interaktywne, takie jak linki, przyciski i pola formularzy, są dostępne za pomocą klawiatury.  

Brak atrybutu elementu nadrzędnego breadcrumbs 

Element nadrzędny breadcrumbs nie zawiera atrybutu role="navigation" i atrybut "aria-label", aby opisać jego funkcjonalność. 

Brak oznaczanie menu dropdown 

Elementy menu, które rozwijają się do menu dropdown, nie mają atrybutu aria-haspopup="true". 

Brak oznaczanie stanu menu dropdown 

Elementy menu, które rozwijają się do menu dropdown, nie mają atrybuty aria-expanded, który domyślnie jest ustawiony na "false", a po otwarciu dropdownu zmienia się na "true". 

Brak nagłówka H1 na niektórych stronach 

Nie każda strona zawiera dokładnie jeden nagłówek <h1>, który jasno i zwięźle opisuje główny temat strony. 

Brak poprawnej hierarchii nagłówków 

Poziomy nagłówków czasem są pomijane i nie zachowują spójnej hierarchii.  

Brak oznaczania wizualnego usuniętych tekstów 

Teksty, które są wizualnie usunięte (np. poprzednia cena na produktach w promocji), nie zawierają atrybutu aria-label lub tekst dostępny tylko dla czytników ekranu, który informuje, że tekst jest usunięty lub nieaktualny. 

 W ramach realizacji polityki dostępności wdrożono: 

  • Tag HTML identyfikujący język witryny 
  • Odpowiednie odstępy między fontami 
  • Odpowiednie rozmiary fontów 
  • Użyto semantycznych znaczników HTML5 poprawiających dostępność 
  • Znacznik title w sekcji head opisuje zawartość strony 
  • Wszystkie formularze posiadają przyciski akcyjne 
  • Menu jest oznaczone obszarem nawigacyjnym 
  • Ukryte elementy są widoczne dla czytników 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe 

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej Strony internetowej możesz zgłosić: 

  • zadzwonić pod numer: +48 22 51 59 001 
  • adres korespondencyjny: TIME S.A., ul. Jubilerska 10, 04-190 Warszawa

Twoje prawa związane z zapewnieniem dostępności: 

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów składając skargę: 

  1. na piśmie - bezpośrednio w naszej siedzibie (ul. Jubilerska 10, 04-190 Warszawa) lub listownie na adres korespondencyjny: Time S.A. ul. Jubilerska 10, 04-190 Warszawa 
  2. ustnie – telefonicznie na numer: +48 22 51 59 001 
  3. za pośrednictwem poczty elektronicznej: [email protected] 

Zgłaszając skargę na niezapewnienie wymagań dostępności przez produkt lub usługę proszę podaj: 

  1. swoje imię i nazwisko, 
  2. adres do korespondencji, adres e-mail lub numer telefonu wraz ze wskazaniem preferowanego sposobu kontaktu z Tobą, 
  3. dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść, lub produktu, którego dotyczy skarga, 
  4. opis na czym polega problem, wskaż Twoje żądanie co do wymagalnej dostępności, której nie spełnia usługa lub produkt,  
  5. możesz również wskazać preferowany przez Ciebie sposób zapewnienia spełnienia wymagania dostępności przez produkt lub usługę. 

Pamiętaj, że skarga, która nie będzie zawierała informacji określonych w pkt. 1-4 powyżej, pozostanie bez rozpatrzenia. 

Na Twoją skargę odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 30 dni od jej otrzymania. Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki z uwagi na szczególnie skomplikowany przypadek, poinformujemy Cię o tym w ciągu 30 dni od otrzymania skargi. W tej informacji podamy nowy termin rozpatrzenia skargi i udzielenia odpowiedzi. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 60 dni od dnia otrzymania skargi. Jeżeli, nie dotrzymamy wyżej wskazanych terminów, skarga będzie uważana za rozpatrzona zgodnie z Twoim żądaniem.   

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób. 

W przypadku uwzględnienia skargi zrealizujemy żądanie w terminie nie dłuższym niż 6 miesięcy od dnia udzielenia Ci odpowiedzi, zaś w przypadku niedotrzymania terminów na udzielenie odpowiedź na skargę żądanie zostanie zrealizowane w terminie nie dłuższym niż 6 miesięcy od dnia otrzymania skargi.  

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością 

Jeżeli w odpowiedzi na Twoją skargę o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć zawiadomienie do Prezesa Zarządu PFRON, zgodnie z art. 67 Ustawy. Zawiadomienie masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej. 

Uwagi końcowe 

Niniejsza deklaracja będzie aktualizowana w przypadku wprowadzenia zmian mających wpływ na dostępność produktów lub usług.