Język polski myśli i słowa podręcznik dla klasy 8 szkoły podstawowej 177621
W magazynie
Wysyłka w 24 h
Dostawa i płatność »
Darmowa dostawa od 250 zł.
Wysyłamy w ciągu 24 godzin w dni robocze.
Do czasu oczekiwania na paczkę należy doliczyć czas dostawy przez przewoźnika, który w większości przypadków wynosi 1 dzień roboczy.
Dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
Dostępne formy płatności: przedpłata online (Przelewy24, Blik)
Dostawa
Płatność online
do 250 zł
od 250 zł
Paczkomat InPost
Przelewy24, Blik
14,99 zł
0 zł
Kurier DPD
Przelewy24, Blik
15,99 zł
0 zł
Liczba stron
332
Wydawnictwo
WSIP DOTACJA
Opis
Publikacja łączy kształcenie literacko-kulturowe z językowym. Układ treści literacko-kulturowych jest inspirowany zasadą chronologii ? zachowane zostało chronologiczne następstwo tekstów z kanonu literackiego, co pozwoli uzmysłowić uczniom istnienie ciągłości kulturowej i wpływu dzieł wcześniejszych na późniejsze. Lekturom z kanonu ? traktowanym jako głos klasyka (m.in. Pan Tadeusz Adama Mickiewicza, Quo vadis Henryka Sienkiewicza, Syzyfowe prace Stefana Żeromskiego) ? towarzyszą współczesne konteksty literackie (atrakcyjna literatura młodzieżowa, literatura popularna jak na przykład Pozłacana rybka Barbary Kosmowskiej czy Czarnoksiężnik z Archipelagu Ursuli Le Guin, a także współczesne utwory z kultury wysokiej takie jak wiersze Wisławy Szymborskiej i konteksty kulturowe (dzieła malarskie, filmowe, komiks, pomnik: film Miasto 44 w reżyserii Jana Komasy, komiks Wieża Janusza Ordona i Rafała Urbańskiego, Upamiętnienie ? mauzoleum w Bełżcu). Dzięki temu można pokazać, że problemy, o których mówili klasycy, są wciąż ważne i dotyczą także współczesnej młodzieży. Wśród kontekstów znajdują się również teksty publicystyczne i popularnonaukowe służące kształceniu umiejętności retorycznych (np. artykuł Mała Ojczyzna Ośrodka ?Brama Grodzka ? Teatr NN? czy Przez pryzmat języka Anny Wierzbickiej). Trójkowy układ zagadnień literacko-kulturowych zamykają Wirtualne spacery, przygotowujące uczniów do rozsądnego i odpowiedzialnego poruszania się w świecie nowych technologii, a tym samym do funkcjonowania w dzisiejszej społeczności. Kształcenie językowe wiąże się integralnie z zagadnieniami literacko-kulturowymi, co podkreśla szczegółowy rozkład materiału dla klasy 8. W kolejnych rozdziałach kształcenia językowego uczniowie otrzymują pigułkę wiedzy ? Poznajemy język, poznają podstawowe zasady poprawności językowej ? Ortografia i interpunkcja, a potem uczą się, jak tę wiedzę zastosować w praktyce ? Trening czyni mistrza. Materiał kształcenia językowego w klasie 8 zawiera zagadnienia z zakresu fonetyki (np. upodobnienia głosek), zróżnicowania języka (np. treść i zakres wyrazu, nazwy osobowe i miejscowe, kolokwializmy ) oraz komunikacji i kultury języka (np. norma językowa, błąd językowy). Ćwiczenia z nauki o języku cechuje zróżnicowany stopień trudności i charakter komunikacyjny ? są one oparte przede wszystkim na językowym działaniu, pozwalają na uczniowskie działania samokształceniowe. Ostatni dział podręcznika zawiera materiał powtórkowy, sprawdzający wiedzę i umiejętności na zakończenie nauki w 8 klasie oraz wprowadzający informacje dodatkowe, poszerzające horyzonty uczniów.
Publikacja łączy kształcenie literacko-kulturowe z językowym. Układ treści literacko-kulturowych jest inspirowany zasadą chronologii ? zachowane zostało chronologiczne następstwo tekstów z kanonu literackiego, co pozwoli uzmysłowić uczniom istnienie ciągłości kulturowej i wpływu dzieł wcześniejszych na późniejsze. Lekturom z kanonu ? traktowanym jako głos klasyka (m.in. Pan Tadeusz Adama Mickiewicza, Quo vadis Henryka Sienkiewicza, Syzyfowe prace Stefana Żeromskiego) ? towarzyszą współczesne konteksty literackie (atrakcyjna literatura młodzieżowa, literatura popularna jak na przykład Pozłacana rybka Barbary Kosmowskiej czy Czarnoksiężnik z Archipelagu Ursuli Le Guin, a także współczesne utwory z kultury wysokiej takie jak wiersze Wisławy Szymborskiej i konteksty kulturowe (dzieła malarskie, filmowe, komiks, pomnik: film Miasto 44 w reżyserii Jana Komasy, komiks Wieża Janusza Ordona i Rafała Urbańskiego, Upamiętnienie ? mauzoleum w Bełżcu). Dzięki temu można pokazać, że problemy, o których mówili klasycy, są wciąż ważne i dotyczą także współczesnej młodzieży. Wśród kontekstów znajdują się również teksty publicystyczne i popularnonaukowe służące kształceniu umiejętności retorycznych (np. artykuł Mała Ojczyzna Ośrodka ?Brama Grodzka ? Teatr NN? czy Przez pryzmat języka Anny Wierzbickiej). Trójkowy układ zagadnień literacko-kulturowych zamykają Wirtualne spacery, przygotowujące uczniów do rozsądnego i odpowiedzialnego poruszania się w świecie nowych technologii, a tym samym do funkcjonowania w dzisiejszej społeczności. Kształcenie językowe wiąże się integralnie z zagadnieniami literacko-kulturowymi, co podkreśla szczegółowy rozkład materiału dla klasy 8. W kolejnych rozdziałach kształcenia językowego uczniowie otrzymują pigułkę wiedzy ? Poznajemy język, poznają podstawowe zasady poprawności językowej ? Ortografia i interpunkcja, a potem uczą się, jak tę wiedzę zastosować w praktyce ? Trening czyni mistrza. Materiał kształcenia językowego w klasie 8 zawiera zagadnienia z zakresu fonetyki (np. upodobnienia głosek), zróżnicowania języka (np. treść i zakres wyrazu, nazwy osobowe i miejscowe, kolokwializmy ) oraz komunikacji i kultury języka (np. norma językowa, błąd językowy). Ćwiczenia z nauki o języku cechuje zróżnicowany stopień trudności i charakter komunikacyjny ? są one oparte przede wszystkim na językowym działaniu, pozwalają na uczniowskie działania samokształceniowe. Ostatni dział podręcznika zawiera materiał powtórkowy, sprawdzający wiedzę i umiejętności na zakończenie nauki w 8 klasie oraz wprowadzający informacje dodatkowe, poszerzające horyzonty uczniów.
Autor | EWA NOWAK |
---|---|
Wydawnictwo | WSIP DOTACJA |
Oprawa | Miękka |
Liczba stron | 332 |
Numer ISBN | 978-83-0217-448-3 |
Kod paskowy (EAN) | 9788302174483 |
Wydanie | 1 |
Opinie klientów