Prognozowanie w przedsiębiorstwie
W magazynie
Liczba stron
320
Język wydania
polski
Wydawnictwo
Nieoczywiste
Rok wydania
2023
Opis
Prognozowanie to przewidywanie przyszłych zdarzeń, którego celem jest zmniejszenie ryzyka w procesie podejmowania decyzji. W książce przedstawiono obecny stan wiedzy na temat konstruowania prognoz. Omówiono ich znaczenie dla zarządzania oraz sam przebieg procesu prognozowania, skupiając się na takich zagadnieniach, jak:
- klasyfikacja metod prognozowania,
- dane prognostyczne i ich analiza,
- metody prognozowania oparte na modelu szeregu czasowego,
- metody prognozowania oparte na modelu ekonometrycznym,
- prognozowanie na podstawie metod jakościowych,
- integrowanie metod ilościowych z ocenami ekspertów,
- metody statystyczne,
- obróbki danych prognostycznych,
- prognozowanie czynników otoczenia,
- prognozowanie wielkości sprzedaży i prognozowanie finansowe.
Książka może być wykorzystywana zarówno jako podręcznik akademicki, jak i przewodnik dla menedżerów tworzących prognozy i posługujących się nimi w zarządzaniu przedsiębiorstwem.
O autorze
Prof. zw. dr hab. Paweł Dittmann jest kierownikiem Katedry Prognoz i Analiz Gospodarczych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, prowadzi też zajęcia w Wyższej Szkole Zarządzania i Finansów we Wrocławiu. W swoich pracach badawczych skupia się na kwestii zastosowania metod ilościowych w zarządzaniu przedsiębiorstwem i na systemach prognostycznych przedsiębiorstw. Jest konsultantem w dziedzinie budowy systemów prognostycznych w przedsiębiorstwach, prowadzi też szkolenia z tego zakresu. Autor licznych publikacji dotyczących metod prognozowania, współautor książki Prognozowanie gospodarcze. Metody i zastosowania wyróżnionej nagrodą Ministra Edukacji Narodowej.
Autor | Dittmann Paweł |
---|---|
Wiek | 15-99 lat |
Wydawnictwo | Nieoczywiste |
Rok wydania | 2023 |
Język wydania | polski |
Oprawa | Miękka |
Liczba stron | 320 |
Numer ISBN | 9788366402850 |
Kod paskowy (EAN) | 9788366402850 |
Wydanie | 6 |
Podtytuł | Metody i ich zastosowanie |
Opinie klientów