Psychologia Kluczowe koncepcje Tom 1 Podstawy psychologii
W magazynie
Liczba stron
308
Język wydania
polski
Wydawnictwo
Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania
2024
Opis
Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip Zimbardo, zwany „twarzą i głosem psychologii”, wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają Czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika Autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu.
W tomie I, Podstawy psychologii, Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania:
W jaki sposób psycholodzy tworzą nową wiedzę?
Jak przebiega komunikacja wewnątrz organizmu?
W jaki sposób są powiązane ze sobą geny i zachowanie?
Jak mózg generuje zachowanie i procesy umysłowe?
Przed jakimi wyzwaniami rozwojowymi stają dzieci, młodzież, dorośli?
Autorzy objaśniają podstawowe pojęcia z zakresu psychologii, tłumaczą jak odróżnić psychologię naukową od pseudonauki, wyjaśniają przebieg procesu badawczego w tej dyscyplinie. Następnie przybliżają wiedzę dotyczącą budowy i funkcji układu nerwowego oraz szczegółowo opisują rozwój psychiczny człowieka na wszystkich etapach życia.
Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: czy szczepienie dzieci podnosi ryzyko autyzmu? Czy „efekt Mozarta” naprawdę działa?
Autor | Zimbardo Philip, Johnson Robert, McCann Vivian |
---|---|
Wydawnictwo | Wydawnictwo Naukowe PWN |
Rok wydania | 2024 |
Język wydania | polski |
Oprawa | Miękka |
Liczba stron | 308 |
Numer ISBN | 9788301195533 |
Kod paskowy (EAN) | 9788301195533 |
Wydanie | 2 |
Opinie klientów