Rzemieślnicy i Biznesmeni
W magazynie
Liczba stron
488
Język wydania
polski
Wydawnictwo
Scholar
Rok wydania
2019
Opis
Monografia jest wielostronną charakterystyką środowiska polskich właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw po dwóch dekadach powrotu rynku i demokracji. Praca omawia wyniki reprezentatywnych dla sektora MŚP badań empirycznych, prowadzonych w ramach Katedry Socjologii Ekonomicznej Kolegium Ekonomiczno-Społecznego SGH, finansowanych przez Konfederację Lewiatan. W finansowaniu badań ma także udział Kolegium Ekonomiczno-Społeczne SGH. Badania kwestionariuszowe były przeprowadzone w okresie od września 2010 do maja 2011, a towarzyszące im badania jakościowe trwały do połowy 2012 roku. CBOS dołożył starań, aby osiągnąć reprezentatywność tych badań – wyjątkowo trudnych z punktu widzenia realizacji. Przedstawiony w monografii wizerunek przedsiębiorców odbiega od stereotypu zadowolonych z siebie beneficjentów transformacji. Zwraca uwagę ich mocne przywiązanie do demokracji, pracowitość, stosunkowo wysoka innowacyjność, wyższy niż oczekiwano poziom kapitału społecznego. Uchwycono specyficzne różnice, dzielące przedsiębiorców o mentalności biznesmenów od przedsiębiorców o mentalności rzemieślników, wśród których wydzielono „spełnionych”, „paternalistów”, „zaradnych” i „sfrustrowanych”.
Juliusz Gardawski
Wydawnictwo | Scholar |
---|---|
Rok wydania | 2019 |
Język wydania | polski |
Oprawa | twarda |
Liczba stron | 488 |
Numer ISBN | 9788373836792 |
Kod paskowy (EAN) | 9788373836792 |
Wydanie | 1 |
Redakcja | Gardawski Juliusz |
Podtytuł | Właściciele małych i średnich przedsiębiorstw prywatnych |
Opinie klientów