Technologia chemiczna
W magazynie
Liczba stron
508
Język wydania
polski
Wydawnictwo
Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania
2023
Opis
Nowoczesna, kompleksowa publikacja omawiająca zasady organizacji i prowadzenia procesów technologicznych w przemyśle chemicznym i innych dziedzinach produkcji.
Wstępne rozdziały obejmują wybrane wiadomości z zakresu statyki i kinetyki chemicznej, termochemii i elektrochemii przeznaczone dla osób rozpoczynających edukację z dziedziny produkcji przemysłowej. W części tej omówiono:
- wielkości charakteryzujące przebieg procesów chemicznych zachodzących w instalacjach przemysłowych
- zasady sporządzania bilansów technologicznych
- podstawy mechanizmów i makrokinetyki procesów w reaktorach chemicznych
- charakterystyki podstawowych modeli reaktorów chemicznych
- przykłady działania reaktorów w złożonych układach technologicznych
- zasady racjonalnej gospodarki surowcami i energią w procesach produkcyjnych
- zasoby głównych surowców przemysłowych i produkcja wybranych gałęzi przemysłu
- problemy oddziaływania obiektów przemysłowych na środowisko.
W dalszej części zaprezentowano rzeczywiste przykłady organizowania procesów technologicznych w wybranych działach przemysłu nieorganicznego, ceramicznego, metalurgicznego oraz przy wytwarzaniu gazów syntezowych i niektórych materiałów budowlanych. Kolejne rozdziały poświęcono m.in. produkcji kwasu siarkowego, związków azotowych i sody, procesom metalurgicznym, elektroplazmowym oraz ceramicznym. W książce nie zabrakło również omówienia metod technologicznych służących ochronie środowiska przed skutkami technicznej działalności człowieka oraz podsumowania technik stosowanych przy uzdatnianiu wody i oczyszczaniu ścieków.
Autor | Schmidt-Szałowski Krzysztof, Szafran Mikołaj, Bobryk Ewa, Sentek Jan |
---|---|
Wydawnictwo | Wydawnictwo Naukowe PWN |
Rok wydania | 2023 |
Język wydania | polski |
Oprawa | Miękka |
Liczba stron | 508 |
Numer ISBN | 9788301172695 |
Kod paskowy (EAN) | 9788301172695 |
Wydanie | 1 |
Podtytuł | Przemysł nieorganiczny. |
Opinie klientów