Twórz własne gry komputerowe w Pythonie
W magazynie
Liczba stron
400
Język wydania
polski
Wydawnictwo
Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania
2023
Opis
NIE POPRZESTAWAJ NA GRANIU – ZACZNIJ PISAĆ WŁASNE GRY!
Z książki Twórz w języku Python własne gry komputerowe dowiesz się, jak tworzyć gry komputerowe w tym popularnym języku programowania. Nawet jeżeli jest to twoje pierwsze spotkanie z programowaniem.
Zaczniesz od klasycznych gier, takich jak Szubienica, Zgadywanka Liczbowa oraz Kółko i Krzyżyk, aby następnie zająć się pisaniem bardziej zaawansowanych programów: poszukiwania skarbów w trybie tekstowym i animowanej gry zręcznościowej z efektami dźwiękowymi. Jednocześnie poznasz najważniejsze pojęcia programistyczne i matematyczne, które pomogą ci wykonać kolejny krok w karierze programisty.
Nauczysz się, w jaki sposób:
· Łączyć pętle, zmienne i instrukcje związane z przepływem sterowania w prawdziwe, działające programy.
· Wybierać odpowiednie w struktury danych, takie jak listy, słowniki i krotki.
· Wzbogacać gry o grafikę i animacje za pomocą modułu pygame.
· Obsługiwać dane wprowadzane za pomocą klawiatury i myszy.
· Zaprogramować prostą sztuczną inteligencję, aby można było zagrać przeciwko komputerowi.
· Przekształcać komunikaty tekstowe na tajny kod za pomocą technik kryptograficznych.
· Debugować programy i wyłapywać najczęściej spotykane błędy.
Analizując wnikliwie kod wszystkich prezentowanych gier zdobędziesz solidne podstawy nie tylko w Pythonie, ale również w dziedzinie informatyki.
A może, wykorzystując ogromne możliwości Pythona, napiszesz swoją własną, oryginalną grę?
Autor | Sweigart Al |
---|---|
Wydawnictwo | Wydawnictwo Naukowe PWN |
Rok wydania | 2023 |
Język wydania | polski |
Oprawa | Miękka |
Liczba stron | 400 |
Numer ISBN | 9788301193225 |
Kod paskowy (EAN) | 9788301193225 |
Wydanie | 1 |
Tłumaczenie | Sikorski Witold, Baranowski Maciej |
Opinie klientów