Jakościowe metody badań marketingowych

W magazynie
69,00 zł Special Price 52,64 zł Najniższa cena z 30 dni: 69,00 zł
Liczba stron
288
Język wydania
polski
Wydawnictwo
Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania
2024
Opis
Badania jakościowe, chociaż od lat pełnią ważną rolę w podejmowaniu decyzji marketingowych, prowadzone i wykorzystywane są dosyć intuicyjnie. Autorka przekonuje, że w świetle dokonań współczesnej psychologii należy zrewidować tradycyjne spojrzenie na konsumenta. Wiedzę tę warto uwzględniać na każdym etapie prowadzonych badań marketingowych, począwszy od konstruowania schematów badań, scenariuszy wywiadów, przez decyzje o tym, o co pytać respondentów wprost, a co próbować zrozumieć w sposób pośredni, aż po analizę i interpretację wyników badań, która powinna wykraczać poza deklaracje respondentów. Publikacja jest adresowana do studentów i wykładowców marketingu, zarządzania, ekonomii, psychologii, socjologii, stanowi także ważne źródło wiedzy dla praktyków - pracowników firm realizujących badania marketingowe i pracowników działów marketingu zlecających te badania. Książka Dominiki Maison jest na polskim rynku pierwszą książką, w której prezentowane jest w sposób jasny, atrakcyjny i pragmatyczny nowoczesne podejście do jakościowych badań marketingowych. Autorka łączy kompetencje rasowego psychologa akademickiego - na bieżąco śledzącego najnowsze dyskusje i idee, z kompetencjami doświadczonego badacza rynku. Dzięki temu idee naukowe okazują się użyteczne, a badania marketingowe - interesujące poznawczo (szczególnie cenne są w książce przykłady zaczerpnięte z autentycznych badań). Na podkreślenie zasługuje też połączenie zrozumienia potrzeb marketingu - wszak badania mają marketingowi właśnie dostarczyć zrozumienia i informacji, z głęboką wiedzą o samych badaniach jakościowych - które nie powinny być nadużywane ani lekceważone. Autorka jest niezwykle uczciwa i rzetelna w prowadzonej przez siebie dyskusji : ukazuje pożytki z dobrych badań jakościowych, ale i ich słabe strony; podkreśla zawsze w nich obecny element subiektywnej interpretacji tego, co się zobaczyło i usłyszało. Tym samym, badanie jakościowe - i to chyba jest jego największy walor - jest według autorki zaproszeniem do myślenia i dyskusji. (Prof. Anna Giza)

Więcej informacji
Autor Maison Dominika
Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania 2024
Język wydania polski
Oprawa Miękka
Liczba stron 288
Numer ISBN 9788301164249
Kod paskowy (EAN) 9788301164249
Wydanie 1
Podtytuł Jak zrozumieć konsumenta
Opinie klientów

0

0 opinii

Informacje o opinach

Dodaj pierwszą recenzję tego produktu

Napisz co myślisz o kupionym produkcie. Swoją opinią pomożesz innym w podjęciu dobrej decyzji.
Zobacz również
Mięśnie brzucha Atlas ćwiczeń
Mięśnie brzucha Atlas ćwiczeń
114,00 zł Special Price 89,94 zł Najniższa cena z 30 dni: 114,00 zł
Psychologia sądowa
Psychologia sądowa
119,00 zł Special Price 90,78 zł Najniższa cena z 30 dni: 119,00 zł
Sieci korporacyjne spółek giełdowych w Polsce.
Sieci korporacyjne spółek giełdowych w Polsce.
64,00 zł Special Price 48,83 zł Najniższa cena z 30 dni: 64,00 zł
Maska w kulturze współczesnej Europy
Maska w kulturze współczesnej Europy
69,00 zł Special Price 52,64 zł Najniższa cena z 30 dni: 69,00 zł
Ludzie, zwyczaje i obyczaje Starożytnej Grecji i Rzymu
Ludzie, zwyczaje i obyczaje Starożytnej Grecji i Rzymu
89,00 zł Special Price 67,90 zł Najniższa cena z 30 dni: 89,00 zł
JavaScript funkcyjnie
JavaScript funkcyjnie
89,00 zł Special Price 67,90 zł Najniższa cena z 30 dni: 89,00 zł
Nutrigenomika
Nutrigenomika
139,00 zł Special Price 109,66 zł Najniższa cena z 30 dni: 139,00 zł
Ekonomia instytucjonalna
Ekonomia instytucjonalna
65,00 zł Special Price 33,59 zł Najniższa cena z 30 dni: 65,00 zł
Edukacja i pokój
Edukacja i pokój
49,00 zł Special Price 35,54 zł Najniższa cena z 30 dni: 36,05 zł
Psychologia Kluczowe koncepcje Tom 2 Motywacja i uczenie się
Psychologia Kluczowe koncepcje Tom 2 Motywacja i uczenie się
89,00 zł Special Price 67,90 zł Najniższa cena z 30 dni: 89,00 zł
Nasze bestsellery
Miłość mojego życia
Miłość mojego życia
49,99 zł Special Price 25,20 zł Najniższa cena z 30 dni: 25,25 zł
Ci, którzy zostali
Ci, którzy zostali
47,90 zł Special Price 26,30 zł Najniższa cena z 30 dni: 47,90 zł
Oblitus
Oblitus
44,90 zł Special Price 25,95 zł Najniższa cena z 30 dni: 26,03 zł
Zapadlina
Zapadlina
Ocena:
100%
49,90 zł Special Price 30,15 zł Najniższa cena z 30 dni: 30,21 zł
Sąsiadka
Sąsiadka
42,99 zł Special Price 21,75 zł Najniższa cena z 30 dni: 23,10 zł
Wśród burz
Wśród burz
49,90 zł Special Price 27,80 zł Najniższa cena z 30 dni: 49,90 zł
Metoda Glucose Goddess
Metoda Glucose Goddess
79,90 zł Special Price 44,60 zł Najniższa cena z 30 dni: 45,23 zł
Polana
Polana
47,90 zł Special Price 26,30 zł Najniższa cena z 30 dni: 26,60 zł
Chłopki Opowieść o naszych babkach
Chłopki Opowieść o naszych babkach
64,90 zł Special Price 37,70 zł Najniższa cena z 30 dni: 64,90 zł
Iron Flame Żelazny płomień
Iron Flame Żelazny płomień
Ocena:
100%
119,90 zł Special Price 67,70 zł Najniższa cena z 30 dni: 65,75 zł
Jakościowe metody badań marketingowych