Krystalizacja opinii publicznej
Brak w magazynie
Liczba stron
180
Język wydania
polski
Wydawnictwo
Narodowe Centrum Kultury
Rok wydania
2019
Seria
MYŚL O KULTURZE
Opis
Edward Louis Bernays (1891–1995), austriacko-amerykański teoretyk i praktyk public relations oraz badacz zagadnień z zakresu zjawiska opinii publicznej. Uznawany za „ojca PR” oraz prekursora szeregu dziedzin wiedzy o komunikacji masowej. Doświadczenie zdobywał w wielu prywatnych przedsiębiorstwach oraz w powołanej przez prezydenta Woodrowa Wilsona rządowej agencji, której zadaniem było kształtowanie społecznego poparcia dla udziału Stanów Zjednoczonych w I wojnie światowej.
W książce Krystalizacja opinii publicznej, wydanej w 1923 roku, Bernays definiuje i określa horyzonty funkcjonalności nowego zawodu, jakim na początku XX wieku stał się doradca public relations. Pionierska książka, ukazująca się po raz pierwszy w polskim tłumaczeniu, jest także bardzo aktualnym wykładem ujawniającym retrospektywnie trwałość i efektywność oddziaływań komunikacyjnych na odbiorcę w wieku rewolucji mediów.
Według Bernaysa opinia publiczna jest podmiotowym interlokutorem w dyskusji, a doradztwo public relations bardziej sztuką komunikacji niż inżynierią społeczną. […] W znacznym stopniu to dzięki Bernaysowi w ramach współczesnej systematyki dyscyplin naukowych funkcjonują autonomiczne subdyscypliny, takie jak na przykład socjologia opinii publicznej lub psychologia opinii publicznej.
Rafał Wiśniewski, Marcin Zarzecki (fragment Wstępu)
Autor | Bernays Edward L. |
---|---|
Wiek | 15-99 lat |
Wydawnictwo | Narodowe Centrum Kultury |
Seria | MYŚL O KULTURZE |
Rok wydania | 2019 |
Język wydania | polski |
Oprawa | twarda |
Liczba stron | 180 |
Numer ISBN | 978-83-7982-355-0 |
Kod paskowy (EAN) | 9788379823550 |
Wydanie | 1 |
Opinie klientów