Marketing w przedsiębiorstwie ujęcie operacyjne

Brak w magazynie
Liczba stron
196
Język wydania
polski
Wydawnictwo
PWE
Rok wydania
2022
Opis
Książka składa się z sześciu rozdziałów. Rozdział pierwszy pokrótce objaśnia genezę, istotę oraz społeczną i gospodarczą rolę marketingu. W szczególności zwrócono w nim uwagę na przesłanki ukształtowania się współczesnego marketingu, podstawowe zasady i cele marketingu oraz konieczność rozróżnienia strategicznego i operacyjnego poziomu kompozycji instrumentów marketingowych. Rozważania rozdziału drugiego stanowią rozwinięcie podstawowej dla koncepcji marketingowej reguły S-T-P (Segmenting-Targeting-Positioning). Omówiono w nim istotę i znaczenie segmentacji, kryteria segmentacji rynku dóbr konsumpcyjnych i przemysłowych, podstawowe procedury segmentacji. Wiele uwagi poświęcono czynnikom decydującym o poprawności wyodrębniania segmentów i ocenie ich atrakcyjności jako rynku docelowego przedsiębiorstwa. W rozdziale omówiono strategie marketingu masowego, zróżnicowanego, skoncentrowanego, zindywidualizowanego. W rozdziale trzecim omówiono politykę ofertową przedsiębiorstwa. Zdefiniowano w nim pojęcie produktu, jego kluczowe atrybuty, przedstawiono klasyfikacje produktów konsumpcyjnych i przemysłowych. W charakterystyce poszczególnych faz cyklu życia produktów uwzględniono wielkość sprzedaży, koszty, zysk, typ nabywców, konkurencję, cele promocji. W rozdziale zaprezentowano komponenty portfolio produktów i macierz BCG. Rozdział czwarty poświęcono polityce dystrybucji przedsiębiorstwa rozumianej jako zbiór decyzji i czynności umożliwiających dotarcie z ofertą przedsiębiorstwa do finalnych nabywców w odpowiadającym im miejscu, czasie i warunkach. W rozdziale piątym przedstawiono cele i instrumenty rynkowej komunikacji przedsiębiorstwa. Przedmiotem szczegółowych rozważań jest reklama, promocja sprzedaży oraz PR. Omówiono główne zadania realizowane przez te instrumenty, klasyfikację reklam i działań z zakresu PR, zaprezentowano środki promocji sprzedaży. Z uwagi na rosnące znaczenie Internetu jako medium komunikacyjnego omówiono specyfikę komunikacji marketingowej w sieci będącej naturalną konsekwencją społeczeństwa informacyjnego. Ostatni rozdział książki zawiera omówienie podstawowych mierników użytecznych w analizach, planowaniu i kontroli działalności marketingowej w przedsiębiorstwie. Są to narzędzia szczególnie użyteczne w zarządzaniu operacyjnym. Pozwalają w sposób skwantyfikowany opisywać rynek odniesienia, stanowiący podstawę określania pozycji rynkowej przedsiębiorstwa, jak również ilościowy i wartościowy udział w rynku w różnych użytecznych przekrojach analitycznych. Szczególnie ważnym, a zarazem obszernym i zróżnicowanym obszarem pomiarowym marketingu jest badanie skuteczności użycia poszczególnych instrumentów marketingowych.

Więcej informacji
Autor Czubała Anna, Niestrój Roman Emanuel, Pabian Angelika M.
Wydawnictwo PWE
Rok wydania 2022
Język wydania polski
Oprawa Miękka
Liczba stron 196
Numer ISBN 9788320823813
Kod paskowy (EAN) 9788320823813
Opinie klientów

0

0 opinii

Informacje o opinach

Dodaj pierwszą recenzję tego produktu

Napisz co myślisz o kupionym produkcie. Swoją opinią pomożesz innym w podjęciu dobrej decyzji.
Zobacz również
Kosmetologia pielęgnacyjna i lekarska
Kosmetologia pielęgnacyjna i lekarska
149,00 zł Special Price 117,56 zł Najniższa cena z 30 dni: 149,00 zł
Bawimy się programując w Scratchu 3
Bawimy się programując w Scratchu 3
69,00 zł Special Price 50,05 zł Najniższa cena z 30 dni: 52,64 zł
Prawo pracy i ubezpieczeń społecznych
Prawo pracy i ubezpieczeń społecznych
79,00 zł Special Price 62,77 zł Najniższa cena z 30 dni: 79,00 zł
Biofarmacja
Biofarmacja
99,00 zł Special Price 81,34 zł Najniższa cena z 30 dni: 83,06 zł
Kształtowanie relacji uczelni z przedsiębiorstwami
Kształtowanie relacji uczelni z przedsiębiorstwami
69,00 zł Special Price 52,64 zł Najniższa cena z 30 dni: 70,31 zł
Chemia Repetytorium z płytą DVD
Chemia Repetytorium z płytą DVD
55,50 zł Special Price 45,73 zł Najniższa cena z 30 dni: 43,53 zł
Napływ zagranicznych inwestycji bezpośrednich a produktywność gospodarek krajów Grupy Wyszehradzkiej
Napływ zagranicznych inwestycji bezpośrednich a produktywność gospodarek krajów Grupy Wyszehradzkiej
59,00 zł Special Price 45,01 zł Najniższa cena z 30 dni: 45,66 zł
Atlas miejsc biblijnych
Atlas miejsc biblijnych
249,00 zł Special Price 189,94 zł Najniższa cena z 30 dni: 192,67 zł
Historia literatury austriackiej
Historia literatury austriackiej
89,00 zł Special Price 67,90 zł Najniższa cena z 30 dni: 68,87 zł
Chromatografia preparatywna jako proces rozdzielania mieszanin + CD
Chromatografia preparatywna jako proces rozdzielania mieszanin + CD
79,00 zł Special Price 60,26 zł Najniższa cena z 30 dni: 61,13 zł
Nasze bestsellery
Polana
Polana
47,90 zł Special Price 26,30 zł Najniższa cena z 30 dni: 26,60 zł
Niepoznany. Część 1
Niepoznany. Część 1
Ocena:
85%
44,99 zł Special Price 26,50 zł Najniższa cena z 30 dni: 25,85 zł
Iron Flame Żelazny płomień
Iron Flame Żelazny płomień
Ocena:
100%
119,90 zł Special Price 67,70 zł Najniższa cena z 30 dni: 65,75 zł
Rajski zakątek
Rajski zakątek
49,99 zł Special Price 25,25 zł Najniższa cena z 30 dni: 25,31 zł
Filip Łobodziński
Filip Łobodziński
69,90 zł Special Price 46,85 zł Najniższa cena z 30 dni: 48,61 zł
Miłość mojego życia
Miłość mojego życia
49,99 zł Special Price 25,20 zł Najniższa cena z 30 dni: 25,25 zł
Pastwisko Jak przeszłość, strach i bezwład rządzą polskim Kościołem
Pastwisko Jak przeszłość, strach i bezwład rządzą polskim Kościołem
64,99 zł Special Price 38,99 zł Najniższa cena z 30 dni: 38,59 zł
Bruderferajn
Bruderferajn
44,99 zł Special Price 24,70 zł Najniższa cena z 30 dni: 32,39 zł
Pomarlisko
Pomarlisko
44,99 zł Special Price 24,60 zł Najniższa cena z 30 dni: 24,70 zł
Wśród burz
Wśród burz
49,90 zł Special Price 27,80 zł Najniższa cena z 30 dni: 49,90 zł