Od tradycyjnego rachunku kosztów do nowoczesnego controllingu kosztów
W magazynie
Liczba stron
184
Język wydania
polski
Wydawnictwo
Difin
Rok wydania
2024
Opis
Celem opracowania jest pokazanie, jaki wpływ na wykorzystanie informacji o kosztach ma sposób ich przygotowania oraz jakie mogą być konsekwencje zastosowania nieodpowiednich rozwiązań rachunku kosztów dla uzyskania informacji do podejmowania decyzji. Źródłem informacji o kosztach może być zarówno tradycyjny rachunek kosztów, jak i nowoczesny controlling kosztów. Tradycyjny to „zgodny z tradycją”, „znany, stosowany od dawna”, „zachowujący tradycję, przywiązany do przeszłości”. Nowoczesny to „właściwy nowym czasom”, „zgodny z najnowszymi osiągnięciami i tendencjami w danej dziedzinie”.
W opracowaniu przedstawiono rozwiązania tradycyjnego (sprawozdawczego) rachunku kosztów i nowoczesnego controllingu kosztów oraz pokazano, jakie informacje można z nich uzyskać i jaki wpływ będą one miały na podejmowane decyzje.
Walorem książki są liczne przykłady. Niektóre mają charakter ciągniony – w rozdziale drugim odnoszą się do stosowania tradycyjnego rachunku kosztów, a w rozdziale trzecim obrazują różnice w zakresie uzyskanych informacji w przypadku zastosowania nowoczesnego controllingu kosztów. Dużą wartością publikacji są, zawarte w rozdziałach 2 i 3, studia przypadków oparte na przykładach, które przedstawiają sytuacje w przedsiębiorstwach produkcyjnych, usługowych, handlowych. Każdy przypadek pokazuje problem decyzyjny występujący w opisanej jednostce, analizę tego problemu, zastosowane narzędzie do tworzenia informacji kosztowej oraz proponowane rozwiązanie.
Książka adresowana jest do wszystkich, którym potrzebna jest praktyczna wiedza z zakresu podejmowania decyzji przy wykorzystaniu informacji o kosztach.
Autor | Świderska Gertruda Krystyna, Krysik Małgorzata |
---|---|
Wydawnictwo | Difin |
Rok wydania | 2024 |
Język wydania | polski |
Oprawa | Miękka |
Liczba stron | 184 |
Numer ISBN | 9788382702705 |
Kod paskowy (EAN) | 9788382702705 |
Podtytuł | Pragmatyczne podejście |
width | 160 |
depth | 10.000000 |
Opinie klientów