Społeczna odpowiedzialność biznesu jako instrument budowania reputacji i zaufania do instytucji finansowych
Brak w magazynie
Liczba stron
260
Język wydania
polski
Wydawnictwo
CeDeWu
Rok wydania
2019
Opis
Reputacja i zaufanie są warunkiem koniecznym w działalności tradycyjnych oraz alternatywnych instytucji finansowych, które doko-nują transferu kapitału pieniężnego w gospodarce od deponentów do kredytobiorców. Doświadczenia polskie i międzynarodowe wskazują, że reputację i zaufanie buduje się latami, a można ją utracić bardzo szybko. Kryzys zaufania i utrata reputacji wobec kon-kretnej instytucji mogą przenosić się na ocenę całego sektora usług finansowych. Jednym z instrumentów budowania reputacji i zau-fania na rynku usług finansowych jest stosowanie w praktyce koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu, m.in. poprzez odpo-wiedzialne kredytowanie, rzetelne informowanie i edukację konsumentów, odpowiedzialną sprzedaż produktów finansowych oraz stosowanie w działalności zasad etycznych.
Monografia zawiera teksty naukowców i praktyków dotyczące takich zagadnień, jak:
• ryzyko reputacyjne instytucji finansowych i jego mitygacja,
• reputacja FinTech ,
• audyt reputacyjny w instytucjach finansowych,
• standardy ochrony, świadomość i edukacja konsumenta na rynku finansowym,
• działania społeczne banków w Polsce i ich ocena,
• konflikt między działalnością doradców i instytucji finansowych,
• odpowiedzialna i etyczna sprzedaż produktów finansowych.
Problematyka poruszana w monografii jest aktualna i ważna, szczególnie wobec obserwowanych nie tylko na polskim rynku praktyk sprzedażowych społecznie nieodpowiedzialnych (misselling). Monografia jest adresowana do pracowników naukowych, studentów uczelni kierunków ekonomicznych i społecznych, pracowników oraz zarządzających instytucjami finansowymi, a także ich klientów.
Wydawnictwo | CeDeWu |
---|---|
Rok wydania | 2019 |
Język wydania | polski |
Oprawa | Miękka |
Liczba stron | 260 |
Numer ISBN | 9788381022743 |
Kod paskowy (EAN) | 9788381022743 |
Wydanie | 1 |
Redakcja | Waliszewski Krzysztof |
Opinie klientów